fredag 22 januari 2016

Minusfredag

Minus -26 grader ute idag. Och båda barnen hemma. Inte så bra kombination. Nåh, jag fick Lillasyster att somna i vagnen i vårt hjälpkök efter en halvtimmes skrik och frenetiskt gungande. Hubbe fick bada i över en timme när hon sov, så han är också nöjd. Dagssömnen för hans del uteblev dock idag... Den gör det nuförtiden ibland. Men han vilar ändå snällt någon timme, även fast han inte somnar så jag får liten andningspaus. Idag passade jag på att fixa en snabb god sallad till lunch. Det blev quinoa från igår, sallad, paprika, tomater och getost. Mums. Om jag skall äta sallad nu på vintern måste den ha något varmt i sej, så den stekta getosten var ett måste. 

Nu skall jag försöka fredagsstäda lite, så jag slipper göra det på veckoslutet. Sedan blir det förberedande av fredagsmat också. Maken har köpt ostar, vin och chips också. Så det blir fredagsmys deluxe om några timmar. Skönt!

Ny marockansk skål från Zoco-home. Jag älskar den. Beställde ett fat till min syster i julklapp och måste samtidigt beställa denna åt mej själv... 
Mmmm. Stekt getost är så gott! I synnerhet med balsamico på...
Inlägget innehåller affiliatelänkar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar