tisdag 12 januari 2016

Hördu Vintern!

Alltså hördu vintern! Vi var väl kanske inte helt bästisar sedan innan, men i år gör du det verkligen inte så lätt för oss att vara ens lite vänner. Först sibierienkyla så man inte kan gå ut, än mindre ha sin bebis ute och sova. Sen idag, snöstorm, minus tio grader och oplogade vägar här vid oss i morse. Det var helt hemsk att köra till dagis. Trodde jag skulle fastna i drivorna, men jag lyckades komma hem och parkerade på vår gästparkering. Jag vågade inte köra upp för den lilla backen till vår egen p-plats. Så nu måste jag avboka min lunchträff, om det nu inte mirakulöst slutar snöa och vägarna plogas asap. Men det verkar ju inte ske! Vagn  och buss kombinationen funkar ju inte riktigt heller i 30cm nysnö. Grr... Och hur skall jag få hem filuren från dagis kan man ju undra?! Nå min syster kommer hit på eftermiddagen så i värsta fall får jag lämna Lillasyster med henne och promenera efter honom med pulkan. Det blir väl åtminstone dagens andra moitonspass i så fall. Skottade fram vårt hem när vi kom tillbaka från dagislämning och det var redan motionspass ett. Troligen totalt onödigt dessutom eftersom det vräker ner snö fortfarande och skall göra det ännu de kommande 30 timmarna. Om en stund måste jag väl skotta fram Lillasyster och vagnen på balkongen där hon sover just nu, kiva. Ja, jag gnäller! Jag måste. Det känns bara så hopplöst. Och inte har jag ens fått köpt de första tulpanerna ännu heller.

Det här är väl transportmedlet jag skulle behöva för dagis för- och hämtning just nu! En husky-släde likt den vi åkte på vår vintersemester förra året. 

4 kommentarer:

  1. Samma sak här, tur så bor vi nästan granne med vårt dagis. När jag skottat en fjärdedel av gården då jag kom tillbaka hem var jag redan svettig så tänkte att jag får väl se det som en bra sak med all extra motion. Tur så sov lillen gott i vagnen så jag hann skotta hela gården :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag försöker också tänka positivt, men när vintern är så här så är det så svåååårt!!!

      Radera
  2. Hahaha bara älskar detta hatinlägg från hjärtat mot vintern :D Känner exakt samma sak. Idag tog det 20 minuter att få ut bilen från en snödriva. Hade två män och skuffa, spade för att gräva och gasade på för fullt, huhhu. Som tur kom jag iväg till jobbet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nå bra att min ilska kan underhålla lite åtminstone:) Ännu en bra grej med vintern då. Jag kan bara tänka mej hur hemskt det är med fickparkering i snön. Hua! Tycker ren det är tillräckligt jobbigt som vi har det. Nu har dessutom huoltoyhtiön hunnit hit så allt är plogat och bra igen.

      Radera