lördag 19 december 2015

Lucka 19: Stjärna av kvistar

Dagens lucka är ett återanvänt pyssel. Jag har nämligen gjort stjärnan redan för två år sedan. Men den förtjänar att lyftas upp tycker jag. Det är nämligen väldigt enkelt och så gott som gratis att göra en liknande. Det enda som behövs är några pinnar och lite jutesnöre. Jag har gjort min i vide. Det är ofta rakt och med lite kvistar och spret. Perfekt att göra pyssel av.  Bryt först av sex styckenn lika långa kvistar. Bind först fast dem tre och tre till trianglar. Knyt ihop trianglarna i en stjärna. Om det känns krångligt att knyta så kan man också "fuska" med limpistol och ha snöre mer som dekoration.

Nästan som Tine K, bara mer närproducerat. 
Mina scoutfärdigheter fick användas till detta pyssel. Surrning a la julpyssel. 
Jag gillar min stjärna mycket! Den passar bra där med de andra pysslen på skåpet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar