måndag 7 december 2015

Julfönster

Om Hubbe skulle få rösta så skulle jag nog ligga väldigt högt uppe för priset som "Årets Mamma". Vi har nämligen haft en förmiddag just i hans smak. Efter frukost och påklädningsrumba hoppade vi på bussen in till stan. Där gick vi först och tittade på Stocmanns julfönster. Jättefint och spännande tyckte Hubbe, även om vi nästan blåste bort. Legofönstret var hans favorit. För att värma oss så tog vi hissen upp till nya Hamleys leksaksavdelningen. Eller först ammade vi i skötrummet och Hubbe ville inte alls vänta utan bara rymma, så jag måste dra till med historier om Monstergubbar som kommer och tar en om man går bort så att Mamma inte ser..... Efter att ha kollat in alla leksakerna så gick vi ännu på kafé. Hubbe fick till och med en muffins och trip. Så ni kan tro att han var nöjd. Jag var också riktigt nöjd. Inget skrik eller panik alls, trots att jag var ensam med båda filurerna. Det är ju alltid lite spännande att åka iväg med två oberäkneliga små älsklingar. Kommer Hubbe börja trotsa? Kommer Lillasyster börja skrika? Håller mina nerver? Idag gick dock allt bra, men kan aldrig riktigt veta innan. Och nu sover de båda två samtidigt så jag får lite vanlig hederlig lugn och ro. Väldans bra start på veckan med andra ord! 
När man satte handen framför kameran (den svarta rundeln) så startade någon händelse inne i fönstervärlden! En lucka öppnades eller ett tåg åkte iväg. Spännande! Fint fönster i år tycker jag. Mycket att titta på.
Det här var Hubbes favorit! En hel nöjespark bygd i smålegon. Vi hittade också Frozen Elsa, spökhus, sjörövarskepp och rymdskepp.
Jag använder nästan uteslutande ståbrädan och en sits till vagnen nu. Och sittdelen till Lillasyster när vi far någonstans, i den hålls hon betydligt nöjdare då hon ser vad som händer. 
Sen hade jag gjort mej förtjänt av en Latte och Hubbe av en muffins. Eller jag hjälpte nog lite med muffinsen om sanningen skall fram, den var ju enorm.  
Lillasyster var nöjd bara av att få sitta i barnstol. Hon har blivit så stadig nu. Mina älskade sötnosar!

1 kommentar:

  1. Ah, jag skulle vela göra samma resa med mina pluttar, men känner mig inte helt så modig ännu... Det där med amningsvänliga ställen på stan har jag dålig koll på också, stockmann före nya avdelningen visste jag om.

    SvaraRadera