onsdag 18 november 2015

Onsdag

Lillasyster och jag är nyss hemkomna från Helsingfors centrum där vi besökte min arbetsplats. När jag sade hejdå och gick på mammaledighet i april lovade jag komma tillbaka och hälsa på i augusti... Och nu hann det redan bli november innan det blev av! Jag skyller på att tiden går dubbelt fortare när man har två barn. Och det är först nu den senaste månaden som Lillasyster inte heller är skrikig längre så att jag ens har lust att fara någonstans alls. Det var riktigt roligt att se alla kollegor, men samtidigt så var det så skönt att bara åka hem efter besöket och veta att jag ännu kan vara hemma en bra stund. Ah! För jag njuter verkligen av mammaledigheten. Nu som Lillasyster är en nöjd bebis så är det så underbart att vara hemma igen. Att ha Hubbe tre dagar på dagis är ett, för oss, perfekt upplägg som gör att vi alla har mer ork och glädje i vardagen. Jag får liksom det bästa av alla världar på en gång. 
Dessa vackra blommor piggar upp här hemma i novembermörkret och rusket. Jag fick dem förra veckan av min fina Hellu när hon var hos oss på besök .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar