onsdag 25 november 2015

Dagens lunch och Lillasyster

Dagens sötnöt, lekandes med sin Sophie. Helt annan bebis idag än igår som tur.

Dagens lunch, risgrynsgröt. Nami! Och nej, jag har inte satt så mycket kanel som det ser ut som. Men istället för vanligt vitt socker använde jag kokossocker som är samma färg som kanelen.

Idag har Lillasyster varit mycket nöjdare, tack och lov. Inte vet jag vad som riktigt tog åt henne igår. Men huvudsaken är att hon mår bättre igen och är sitt vanliga glada jag. Idag har vi haft städdag här hemma och jag har  dammsugit hela huset. Jag har också börjat lyssna på julmusik. Och till lunch kokade jag risgrynsgröt. Så gott! På morgonen var vi på föräldrasamtal på Hubbes dagis. Alltid lika roligt att få höra hur han har det där på dagarna. Vi är så nöjda med vårt dagis och dess personal. De verkde också nöjda med Hubbe. Det verkar som han är väldigt lika till sättet på dagis som han är här hemma och det ser jag som en bra sak. Att han känner sej trygg. Ikväll skall jag iväg på möte. Jag sitter nämligen med i husbolagets styrelse. Viktigt att vara med känner jag, det är ju stora saker som man beslutar om, framtida renoveringar och så. Och så blir det samtidigt ett litet andningshål för mej bort från familjerumban. Att sånt vardagssvammel denna onsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar