fredag 16 oktober 2015

Utelek

De dagar Hubbe är hemma från dagis så måste vi nästan gå ut. Det är liksom bäst för alla inblandades nerver. Typ tjugo steg från vår ytterdörr finns en av husbolagets lekplatser, med gungor och sandlåda. Bredvid sandlådan finns en stor låda full med leksaker som grannar hämtat dit och lämnat som alla får leka med. Sån lycka för Hubbe. Nu i veckan hade dessutom det uppenbarat sej ett parkeringshus invid lekplatsen, med biltvätt, hiss och allt. Här är Hubbe som allra lyckligast tror jag, när han får leka i sandlådan. Jag brukar ha Lillasyster i vagnen, hon somnar oftast efter en stund, men ibland har hon också fått hänga på magen i bärselen om hon just vaknat. Som tur har hösten varit så fin vädermässigt. Sol nästan hela tiden! Perfekt för utelek. Och även om jag inte är något stort fan av varken sandlådan eller parken så går det eftersom jag vet att vi alla har det roligast så. Och JA, jag är en av de där mammorna som ofta har mobilen i handen då... Det blir ju så tråkigt annars. Och att leka med Hubbe gillar jag inte riktigt heller. Ibland så, men sällan!
Lillasyster slumrar oftast till efter en stunds vaggande. Den söta mössan har min snälla Mamma stickat i mjukaste babyull. Halaren har en annan bloggbebis haft innan Lillasyster! Nämligen Dannis Leo :)
Hubbes pop-halare är också köpt begagnad av en annan (f.d) bloggerska, nämligen Housewife-Maria! Bara begagnade bloggbarnkläder på mina barn med andra ord, haha!

5 kommentarer:

  1. Nyfiken, hur är lillasyster klädd ute i dessa tider? Är egentligen inte orolig, men tänker ändå om vi har "för lite" på Saga.. :D Iofs om vi lägger mer på henne svettas hon, men ÄNDÅ! Ändå nyfiken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det beror på om hon ligger i åkpåse eller inte. Nu då hon sovit i åkpåsen har hon haft bara yllekofta, sockor, vantar och mössa. När vi går till dagis har jag haft denna halare på henne som har fleecefoder, det har också varit kallare på morgonen när vi gått. Men ingen kofta under, bara body! Om hon är varm och gosig när man tar in henne så gissar jag att det går rätt :)

      Radera
  2. Super bra med begagnade kläder juh! Ja har själv en två månaders kille som ja gärna klät i begagnat (iallafall då man "känner" de som haft plaggen innan), så ifall ni drar ihop ett barnklädesbloggloppis så kommer iallafall o handlar 😀. Njut av hösten!

    Erica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här finns nog barnkläder i överflöd i alla fall :) Så barnklädsbloggloppis är inte en så dum idé...

      Radera
  3. Härligt ärligt om livet på sandlådskanten! ;-)

    SvaraRadera