söndag 20 september 2015

Veckoslutet

Lillasyster trivdes i selen som tur, och somnade efter en liten stund. 
Så var veckoslutet över denna gång. Vi har hunnit med massor, bland annat släktmöte på Sveaborg med Makens släkt, babysim för hela familjen, svampskogsutfärd och vagnpromenad. Lillasyster har tyvärr varit lite extra skrikig så man kan tyvärr inte säga att jag skulle vara särskilt utvilad. Babysimmandet har förresten börjat jättebra. Idag var andra gången och vi njuter av det allihop. Hubbe är som en liten fisk och Lillasyster orkade idag hela halvtimmen hur nöjd som helst. Enda stunden idag i vaket tillstånd som hon inte varit gnällig... Svampskogsutflykten var däremot inte lika lyckad. Vi hittade nämligen inte en endaste en trattis! Men vi tänkte ta ett nytt försök om några veckor, kanske det bara varit lite för varmt ännu eller nåt!? Som tur var det ändå skönt, soligt och härligt och vi hade picknick på en liten kulle med kanelbulle och trip.
Den enda svampen vi hittade, och den blev förstås kvar i skogen....

2 kommentarer:

  1. Hej! Du har redan säkert funderat eller prövat på detta men tänkte ändå skriva ifall det skulle kunna vara till någon hjälp? Kan det vara så att Lillasyster reagerar via amningen på något du ätit? För det var väl så att du ammande? Minns inte ifall du skrivit det eller inte? h. Lina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ou jess. Har testat att vara både utan mjölkprodukter och kaffe bland annat och det har inte gett någon bättring :/ Försöker också följa med vad jag äter ifall något skulle göra det hela värre men har inte sett något mönster. Det enda jag vet med säkerhet att hon fick ont av är släpärter.... Annars ser jag inget mönster med något. Ena gången jag äter broccoli skriker hon, nästa gång ingenting. Eftersom vi har allergier i släkten och familjen så var det ju det första jag tänkte på...

      Radera