tisdag 1 september 2015

Prassel-leksak till Lillasyster

Dagens kreativitet. 
Nu på veckoslutet märkte jag att Lillasysters händer försökte grabba tag i en mjukis som jag höll framför henne. Där föddes min idé att fixa en prassel-aktivitets-leksak till henne.  Inspirationen hade jag hittat på pinterest för länge sedan och allt material fanns redan hemma i pysselskåpet. Det som behövs är tygstumpar, bakplåtspapper, fleece eller tunn vadd och tyg- och sidenband i olika tjocklek och färg. Fleecen och bakplåtspappret sys in i leksaken för att ge den mera stabilitet och prassel förstås! Banden nålas in på avig sida och så syr man bar om men dubbla sömmar. Lämna ett hål för att vända på tygen och sy fast. Klar att lekas med. 
Prasselleksak med massa spännande band att tugga och känna på. 
Jag borde kanske ännu stryka min leksak.... På ena sidan finns detta rutiga tyg och på andra sidan de med djuren. 
Instant success!

2 kommentarer:

  1. Fin, hoppas lillan gillar den! Plasten från fönsterkuvert funkar också bra att ha inuti.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, smart med fönsterkuvert :) Och Lillasyster verkar gilla den redan :)

      Radera