måndag 28 september 2015

Höstmarknad

Igår åkte vi iväg på en liten utfärd. Målet var höst- och matmarknaden i Ingå. Makens föräldrar hade besökt den på lördag och tipsade oss. Och det var absolut värt bilturen. Hubbe fick testa på att rida på en riktig häst för första gången. Han var så duktig! Jag skulle inte ha vågat själv, har stor respekt för hästar. Efteråt sa han nog att han var lite rädd, men det gick så fint. Det fanns också flera andra djur på marknaden som man fick paja, mata eller bara bekanta sej med. Får, en get, alpackor och kaniner. Hubbe testade också några tramp-traktorer och var helt i himlen. Vi köpte också en massa härliga grönsaker, närproducerat förstås. Broccoli, äpplen, rödbetor och morötter bland annat. I vimlet stötte vi också på min kusin med familj som berättade att de har besökt marknaden redan i flera år! Vi åker definitivt på nytt nästa år. 
Uppe på hästryggen. Så spännande!
Mata fåren med blåbärsris, namnam! 
En del av "skörden" vi hade med oss hem. Majsen åt vi igår. Gott!

2 kommentarer:

  1. Jag är påväg mot Helsingfors med min bebis i helgen. Har du tips om bra skötrum i centrum av Helsingfors? Han har inte riktigt tid att äta om det händer mycket så jag skulle gärna amma i lugn och ro.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja!! Forums översta våning har det klart bästa, lugnaste och fräschaste. Hittas bredvid Ciao Kaffe. Där kan man amma i fåtölj bakom skynke och byta blöja etc.

      Radera