tisdag 22 september 2015

Hemmatisdag

Jag och Lillasyster kör en lugn hemmatisdag idag. Skönt, även om jag just nu har lite svårt att få saker gjorda. Måste försöka bli effektiv nu innan Hubbe skall hämtas från dagis. Lillasyster sov för första gången på balkongen idag på förmiddagen. Jag skulle inte kalla det succé, men hon sov åtminstone nästan 40 minuter ute i den friska luften. Jag har tänkt att hon nu skall få sova ute åtminstone en gång per dag de dagar vi är hemma, ifall det skulle få henne att sova lite längre, bättre och mer regelbundet?! Tack förresten för kommentarer och mail angående Lillasysters skrikighet. Det hjälper att veta att man inte är ensam. Hon har ju varit skrikig ända sedan i juni men det är egentligen först nu som jag tycker det är jobbigt på allvar. För nu hade jag liksom tänkt att det redan skulle vara över, men det är det inte. Men snart, snart förhoppningsvis! 
Efter en vecka utan mjölkprodukter (ifall det skulle ha varit mjölk som Lillasyster reagerar på) och ett par dagar utan kaffe (inte heller det hjälpte) så smakade denna kopp extra gott! Tidningarna fick jag med mej efter lunchbesök hos min Mormor igår. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar