fredag 25 september 2015

Egentid

Alla leksaker är bortplockade och nyss stängde jag av tv:n. 
Båda barnen sover och har gjort det sedan lite efter åtta. Maken är på bastukväll hos sin bror och jag njuuuuter här hemma! Det är så skönt när det är helt tyst och jag kan göra vad jag vill. Egentid deluxe. Jag har tittat på ett avsnitt Downton Abbey och ätit äppelpaj. Alla ljus brinner för första gången i höst. Bastun är påsatt och snart tänker jag gå och bada lite spa-bastu. Jag tänker mej ansiktsmask och fotbad. Sen smörja hela mig och gå tidigt och sova. Perfekt fredag kväll!

Jag känner mej nästan lika harmonisk som Buddha själv. Det är viktigt att få vara ensam emellanåt! Speciellt som småbarnsmorsa.

5 kommentarer:

  1. Hej är ljusstaken från stockmann, typ casa stockmann? Eller en ByLassen? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om det är den fyrkantiga ljusstaken du menar så är det en by Lassen Kubus för ett ljus :)

      Radera
    2. En sån här alltså :) http://www.boligheter.se/butik/inredning/by-lassen-kubus-1-ljusstake-vit/

      Radera