måndag 22 juni 2015

Midsommaren

Härliga blommor på bordet på midsommardagsmiddagen!
Så var midsommaren 2015 över. Min första midsommar i stan. Och den där äkta midsommarkänslan infann sej aldrig riktigt. Inte åt jag sill eller nypotatis heller?! Men annars har vi haft det riktigt bra. Både midsommarafton och midsommardagen var vi bortbjudna på middag. Det kändes ju nog lite spännande att åka iväg hela familjen. Första gången borta en hel kväl för Lillasyster. Men det har gått helt okej. För det första släpar man ju med sej halva hemmet när man har två barn tydligen.... Vi tog också med resesäng till Hubbe båda kvällarna med en tanke på att lägga honom men det gick ju inte. Så istället har hans dygnsrytm blivit rejält rubbad. Men skönt för oss som fått sova till tio båda morgnarna!  

Lillasyster reagerade nog också på att vara borta. Hon blev lite övertrött och gnällig båda kvällarna. Eller ont i magen eller vad det var, för så gnällig har hon nog inte varit hemma. Men det gick. Och igår när vi var bara hemma så var hon "sej själv" igen. Också annars tycker jag att hon är lite gnälligare än vad Hubbe var. Men jag minns kanske inte riktigt?! Hon äter och sover fortsättningsvis jätte bra men då hon är vaken annars bara är hon sällan nöjd. Men kanske det kommer så småningom?! När magen lär sig hantera all mjölk och hon blir lite större. Och någon kolikbaby är hon nog inte utan lite missnöjd emellanåt bara. Faser faser intalar jag mej. Och så länge man får sova om nätterna och hon äter bra så går det hur bra som helst. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar