söndag 3 maj 2015

Om världens litenhet

När Hubbe föddes lånade vi en bilstol av min vän Marika. Oturligt nog så använder hon den nu själv åt min söta Guddotter, så denna gång måste jag skaffa en själv. Eftersom vi var nöjda med Britax bilstolen vi lånade förra gången, tänkte jag att vi ändå kör på samma denna gång också. Just denna modell brukar också ofta finnas förmånligt i andra hand. Så jag bongade en stol och beltedbase-grej på tori.fi och tog kontakt med försäljaren. Försäljaren råkade vara min barndomskompis från lågstadiet som jag inte sett på ett par år! Vilket sammanträffande. Så jag fick inte bara köpt bilstol utan även en kopp kaffe och trevlig eftermiddag på köpet. Så bra alltså. 
Under trappan på kistan står nu bilstolen och väntar på att tas i bruk. Just babybilstol tycker jag man bra kan köpa i andra hand då man ändå inte använder den mer än typ ett år. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar