söndag 17 maj 2015

När man väntar på bebis

Så kan man ju till exempel fara iväg på brunch till Sundsberg. Nytt ställe för oss. Både brunch och lekparken efteråt fick höga poäng av vår lilla familj. Hubbe gillade särskilt glassen och morotskakan, Maken prosciutton och tapaksen och jag efterrätterna och solen utomhus! 

På bebisfronten är allt lugnt. Det känns nog inte som att det blir någon 17 maj bebis. Kanske tvåan är en punktlig en och kommer på beräknad dag?! Två dagar kvar i såna fall... Eller så har vi ännu veckor kvar av otåliga dagar. Nu har jag inte ens någon inbokat program längre eftersom jag inte tyckt att jag kan boka något ifall babyn kommer. Så om någon vill träffa mig under veckan går det bra! 
Vi brunchade på min krog. Höga poäng av oss alla. Barn under tre år äter dessutom gratis!
Jag börjar se lite trött ut tycker jag... Man kan liksom se att det inte är så bekvämt mera. Som tur sover jag ändå gott om nätterna ännu, så det kunde och kommer kanske bli värre?!
När magarna var mer än mätta brummade vi till skolbyggnaderna i närheten där det fanns stora parkområden som Hubbe kunde springa av sig på. En stora barns-gunga testades också för första gången, men det var nästan lite för spännande.

5 kommentarer:

  1. Trött men fin :)

    SvaraRadera
  2. Meillä esikoinen syntyi rv 39 ja oisin odottanu et toinen sillon tai viimestään laskettuna päivänä, mutta lopulta malttoi syntyä 41+1!!! Silloin olin jo "luovuttanut" ja lopettanut odotuksen eikä mitään merkkejä ollut niin alkoi sitten yhtäkkiä yöllä! Viimoset päivät oli kyllä tuskaisia ja oli malttamaton olo, joten tsemppiä! Olin myös flunssassa loppuraskaudessa ja pari päivää ennen synnytystä se parani joten jos oot vielä kipeä niin ehkä sullakin vielä menee tovi...? -M-

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yritän psyykkata itseni siihen että saattaa vielä mennä jopa 2 viikkoa... Mutta toivoisin ettei menisi. On jo nyt niin epämukava ja malttamaton olo. Mutta tämä on nyt vaan semmoinen asia johon on aika vaikea itse vaikuttaa! Kontrollifriikkinä vieläkin vaikeampi olla :/

      Radera
    2. Toivotaan että syntyy pian niin saat pikkuisen syliisi ja olo helpottaa (sitten ehkä vaan on vähän toisenlaisia vaivoja ;) Muuten Jorvissa ainakin käynnistystä aletaan suunnittelemaan 41+3 ja käynnistetään 41+5. Ehdin itsekin jo valmistautua ajatukseen käynnistyksestä, mutta onneks lähti spontaanisti liikkeelle, tuossa vaiheessa jokainen päivä odottelua on tuskaisaa. Meidän pienellä ikää nyt 12 päivää <3 -M-

      Radera