måndag 18 maj 2015

Hubbes rum

Mina fyndade barnmöbler. Allt är från loppis eller fyndhörna. Stolen var gråbeige från början men jag målade den vit. 
Jag tror inte jag visat bilder på Hubbes rum efter det att jag målat stolen klart och fått allt på plats?! Det blev i alla fall jätte bra i mitt tycke. Den lille konstnären gillar att sitta vid sitt bord och rita. Och tydligen att rita på stolsbenet också... Den lilla lampan fick Hubbe i födelsedagspresent och den kommer från Fatboy. Perfekt som nattlampa om det behövs eftersom den har också sken i tre starkhetsgrader. Och ingen stöpselsladd behövs eftersom den är laddningsbar. Expediten har jag också varit så nöjd med. Perfekt förvaring i barnrum men tydliga stora delar att organisera grejer i. Det plastiga biltornet är kanske inte det vackraste för ögat men nog så roligt för Hubbe, så det får jag väl tåla... 
Hubbe är inte så bra på att bädda sin säng om morgnarna, och jag orkar inte böja med ner över den med megamagen så det får nu vara obäddat... 

Vimplarna har jag själv sytt. Tycker de är så fina. Tallriksbokhyllan kommer från Ikea. Tältet likaså. Hubbe älskar att leka i det. I tältet bor alla mjukisar som inte sover med honom, det vill säga rätt många...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar