onsdag 20 maj 2015

Beräknade dagen är här

20.5.2015. Den beräknade dagen för baby nr.2 är här. Hittills är allt dock lugnt. Jag trodde lite att något skulle börja hända i natt faktiskt. Kände mig så jätte obekväm igår kväll. Det stramade och drog i magen så fort jag rörde mig och det värkte i nedre ryggen. Men jag sov gott hela natten och nu känns allt som vanligt igen. Så kanske tvåan inte kommer vara någon punktlig typ trots allt. Idag skall jag försöka ta det lugnt och vila, ifall det skulle kunna ha någon effekt. En rabarberpaj har jag tänkt baka i vår nya ugn. Och så skall jag fixa till fotona från systers bröllop som jag tog i fredags. Men annars skall jag bara ligga på soffan och läsa tidningarna jag fick av Marika igår. Kanske tvätta lite fönster eller nåt som kan få fart på något om jag blir för rastlös, haha.....
Mage i 40+0. SF måttet hade faktiskt minskat med 1 cm på senaste rådgivnignsbesöket eftersom babyn nu sjunkit så långt ner i magen. Och på måndagen märkte jag först bristningen!! Så störande, även om det nu inte har någon skillnad egentligen. Men kunde den nu inte bara ha låtit bli att dyka upp liksom när man klarat sig så här långt utan.... Grr...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar