måndag 27 april 2015

Slutspurten är här


Nu kan man nog säga att jag är inne på graviditetens slutspurt. Om senast en månad har vi högst troligt vår baby här redan. Galet, men ljuvligt. Nu tycker jag också att magen sjunkit ner lite grann. Kanske babyn fixerat huvudet? Jag har också känt riktigt obehagliga ilande smärtpikar liksom neråt ini. Inte som sammandragningar utan troligtvis babyns huvud som stöter till bäckenbottnets muskler som ilar till. Riktigt obehaglig känsla. Jag mår nog fortsättningsvis bra, men jag känner mig nog riktigt gravid. Jag måste till exempel vila varje dag. Bara ligga på soffan och inte göra något alls. Svårt för mig som helst är igång hela tiden. Jag känner mig så oproduktiv. Hinner inte alls med allt jag tänker mig och orkar inte heller alls allt det jag skulle vilja. Men jag försöker lyssna på kroppen. Det bästa för babyn är nog att den hålls inne i några veckor till. Som tur sover jag ännu gott om nätterna, en gång vaknar jag för att gå på toa, men annars sover jag bekvämt och bra. Det är mer obekvämt att vara vaken, haha. Men ännu går det nog bra. Få se vad jag säger om babyn ännu är i magen om en månad... Hittills har jag varit helt säker att babyn nog inte kommer att komma innan beräknat utan att jag nog säkert kommer gå över tiden. Nu är jag dock inte så säker längre. Ingen livmodertapp kvar och magen har sjunkit ner... Kanske vi har en baby ren om någon vecka?! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar