onsdag 8 april 2015

Sista dagen

Sista dagen på jobb idag innan mammaledigheten. Och jag höll nästan på att komma för sent. Har bilen nu då Maken är borta för att underlätta dagsirumban, och då brukar jag lämna den på Hanaholmen och hoppa på bussen där (jobbar i centrum och där kostar det 10€ i timmen att parkera så det funkar inte riktigt...). Men idag fanns det inga platser kvar! Fast jag var där i god tid. Blev panikstressad! Och på Makens ställe på Drumsö där han ibland lämnar bilen gratis så fanns det en massa skyltar att man inte får parkera just idag för de putsar gatorna. Till sist fick jag en plats. Måste springa till bussen så jag fick sammandragningar. Och förstås var det proppfullt på bussen och ingen gav plats till preggo-mej... 8:59 var jag på jobbet. Så klarade det utan att komma för sent. Som tur är det då sista dagen. Skall mest bara städa mitt skrivbord och i mina skåp. Göra klart lite grejer som är på hälft och säga hejdå till alla kollegor. Gud så fort denna jobbtid gått! Och att jag blir Mammaledig måste väl också innebära att bebis snart är här?!

3 kommentarer:

  1. Åh, HUR typiskt är inte sånt där när det är en viktig dag? Man vill liksom helst bara ta det lugnt från morgon till kväll men det går ju inte! Men vad skönt med mammaledighet! Här är det bf på fredag o jag är såååå förväntansfull fast jag nu lite börjar misstänka att det kommer gå över tiden med mååånga lååånga dagar. Hoppas på att ha fel ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa sååå störande med högt blodtryck direkt på morgonen :/ Men som tur hann jag och efter den här dagen så behvöer jag ju inte stressa till jobbet på lääänge :) Och hoppas att ni inte behöver vänta allt för länge. Fast hen kommer väl sen när hen är färdigbakt. Jag tror också på övertidsbebis hos oss, men vi har ju ännu ganska länge kvar till bf :)

      Radera
  2. Du krävde inte en plats på bussen?

    SvaraRadera