fredag 10 april 2015

Frisk luft

Till och med min gravidjacka börjar bli lite tajt så småningom... Tur att jag skaffade den förresten! Hittade den på ett facebook-loppis och den har varit så bra, denna vecka tog jag bort fodret så nu är det mer en vårjacka. Lådan som skymtar bakom dörren är Hubbes "båt". Får ej slängas i paffinsamlingen med andra ord....
Vi började vår utevistelse med cykeltur runt kvarteret. Hubbe har fått låna en Puky-sparkcykel av våra snälla kompisar, men den är ännu lite skrämmande då den inte hålls stående av sig själv, så vi tog pukylinon denna gång. 
Sen lekte vi en timme i sandlådan. Hubbes paradis. Och inte en enda traktor eller lastbil har vi behövt skaffa själv, allt finns färdigt i lådan, fritt fram för alla grannar att använda!
Jag beundrade våren. Syrenen hade redan tydliga knoppar. Inte länge så är det grönt nu, för att inte tala om syrenblom....
På vår bakgård hittade vi några krokusar som slagit ut!
Mammapoängen rasslar in. Alltså jag måste erkänna att det inte är min favoritsyssla att sitta på sandlådskanten.... Men är vädret okej så klarar jag av det. 
Plötsligt flög två plogar med tranor förbi! Åh, snart är det sommar! Den friska luften gjorde nog gått. Nu skall vi fredagsmysa med popcorn och bastu. Bara två dagar till så kommer Maken hem igen.

2 kommentarer:

  1. Roligt hur barnen älskar att vara ute, man har ju själv varit där. När månne det ändrar? Vad vi blir tråkiga osandlådiga vuxna :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså egentligen gillar jag att vara ute! Det är lekandet som känns motigt... Men i och för sig är det samma inomhus, inte gillar jag leka inne heller. Men då har jag oftast ngt att göra och blir inte lika uttråkad....

      Radera