onsdag 29 april 2015

Förberedelser

Tvåan har fått en egen likadan  Malm-byrå som Hubbe har. Ovanpå väntar babynestet och i lådorna har jag börjat sortera in små små babyplagg....
I översta lådan har jag satt in alla nytvättade minikläder. De flesta sparade från då Hubbe var mini, men också några nyinköpta. De är SÅ SMÅ! Kan inte fatta att Hubbe också varit så liten att de här plaggen till och med varit för stora... De flesta plagg i lådan är 50 och 56.
Små små strumpor, harson, minibyxor och bodyn i omlottsmodell. 
Nu har jag börjat förbereda för babyns ankomst här hemma på allvar. Alla kläder är genomgångna, tvättade och invikta i "Tvåans" egna byrå som står i Hubbes rum. Så små söta plagg. Tänk att de flesta av dem var alldeles för stora för Hubbe då han var nyfödd... Det känns helt overkligt. 

Idag var jag också på Jorv på sk. "synnytystapa-arvio". Fick remiss eftersom Hubbe föddes med snitt, tydligen är det helt rutin. Allt såg bra ut och de gjorde en storleksbedömning av babyn. Mitt på kurvan var hen, ca. 2,6kg trodde de. Min höft var också bra storlek och det borde inte finnas några hinder för mig för att kunna föda nedre vägen. Hurra! Efter undersökningen började jag dock blöda lite, tydligen väldigt vanligt det också. Så de höll mej kvar för extra koll och jag fick sitta med hjärtkurva på babyn i en dryg halvtimme. Men sen fick jag åka hem. Jag hade förresten börjat öppna mej lite också. Men läkaren menade att det är högst normalt och inte betyder något alls i det här skedet. Babyn kan lika bra komma imorgon som först om en månad. Huvudet var inte heller ännu fixerat, så tydligen har jag fel där, och det tyder ju också på att det ännu är åtminstone några veckor kvar!

För säkerhetsskull packade jag faktiskt en sjukhusväska i morse innan jag åkte iväg. Ifall det skulle ha varit något och Maken skulle ha måste hämta med den. Så nu får den stå packad och vänta då... Kamera, laddare och lite smått fattas förstås. Men det viktigaste är packat! Känns skönt, även om jag nog tror den får stå framme en rätt lång stund ännu... Jag kollade förstås i bloggen vad det riktigt var som jag hade behövs förra gången och packade enligt det. Praktiskt med blogg minsann! 

4 kommentarer:

  1. Åh vad spännande!! Och ja, sjukt praktiskt att du kunde kolla vad du packat senast, haha! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja blogg är inte bara roligt utan också praktiskt haha!

      Radera
  2. Ååh det är så mysigt med små babykläder! Blir ju helt babysjuk av dina bilder :).
    H. en fyrabarnsmamma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och de är så små! Kan inte fatta att babyn kommer vara så liten... Hubbe kommer säkert kännas som en jätte :)

      Radera