tisdag 31 mars 2015

Påsk hos oss

Påskriset står på skåpet, perfekt då Hubbe inte kommer åt det. De små glasäggen där bredvid är från Pentik förra året!
På söndag blev det påsk hos oss. Det obligatoriska påskriset flyttade in och pyntades. I år med fjädrar i vitt och grått samt ägg i pastellnyanser. Nya för i år är de små glasäggen med blommor på. Från Tiger förstås, helt tydligt köper jag allt mitt påskpynt därifrån. Resten av pyntet hade jag hemma i en låda från tidigare påskar.

 Pastelligt påskpynt i år. Fjädertavlan passar ju förresten också in i temat!
Förra veckans gula tulpaner börjar sjunga på sista versen. Men de passar bra in i temat. 
Påskigt. Ägget längst till vänster är målat av Hubbe med vattenfärg.
 På soffbordet står också lite pynt. Mitt fina silverägg från Indiska och påskgräs som vi sådde med Hubbe för en vecka sedan. Det måste nog snart ta och friseras lite...

6 kommentarer:

  1. Vad fint påskpyntat ni har det och blir så glad att fjädertavlan landat på nya skåpet! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! Och ja den passar så bra där, fast jag först tänkt att den bara skulle stå där tillfälligt :) Kram

      Radera
  2. Jätte fint :) du är super duktig

    SvaraRadera