torsdag 5 mars 2015

Gone Girl

Mitt läsår har fortsatt väldigt bra. Så gott som varje kväll läser jag en stund, istället för att se på tv. På bussen till och från jobbet har jag också nu för tiden alltid med mej en bok. Under februari blev det hela tre böcker till, så nu är jag uppe i totalt sju böcker för 2015. Typ lika mycket som jag läst totalt under ett år under de senaste 2-3 åren. Jag är mycket nöjd! En av de senaste böckerna jag läste var den hypade "Gone Girl". Mina förväntningar var förstås skyhöga eftersom boken fått så mycket uppmärksamhet. De borde de kanske inte ha varit, för nu blev jag besviken. Jag tycker inte alls att boken var så spännande. Karaktärerna var inte heller sympatiska. Okej, den har en lite rolig tvist på slutet, och man kan nog inte ana hur det skall gå. Men ändå så kändes det lite platt. Kanske filmen är bättre?! Keplers Sandmannen som jag läste efter Gone Girl var däremot en riktigt gripande bladvändare. Läste slut boken på två dagar! Nu bli det mindre blod och mera sympatiska karaktärer istället. Till näst skall jag nämligen läsa min första Tove Jansson bok.
Nja. Jag var inte lika imponerad som resten av världen verkar ha blivit av denna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar