tisdag 3 februari 2015

Snöhästen

Idag när jag gick efter Hubbe från dagis ville han inte alls komma hem. De hade just kommit ut på gården och några av de större barnen höll på att rulla snöbollar som skulle bli någon fin snöskulptur. Hubbe ville absolut bli kvar och hjälpa till. Efter lite lirkande fick jag dock honom med mig, men jag lovade att vi skulle bli ute på gården när vi kom hem. Sagt och gjort. När vi kom hem krängde jag på mig mina utebyxor och tjocka vantar och så började vi rulla snöbollar. En snöhäst blev resultatet. Hubbe var väldigt nöjd. Men tyvärr var han inte lika nöjd längre när vi skulle gå in för att laga mat. Då blev det ett trotsutbrott deluxe där han bara lade sig raklång i snön och vägrade stiga upp.... Jag däremot känner mig nu som värsta supermorsan som leker ute med sitt barn efter dagis. Vi var ute i nästan en timme på bakgården. Inte illa! Med tanke på att jag då inte är så där värst förtjust i snö precis...
Snöhäsbyggaren!
Kopetipkopetikopp! Härligt att hinna vara ute i dagsljus efter dagis förresten. Det har inte hänt sedan i september någon gång?!
Hästen blev till och med större än Hubbe. 
Nej Mamma jag vill inte gå in. Jag tänker bara ligga här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar