fredag 9 januari 2015

Virkad korg av mattrasor

Ett nyårslöfte som jag förresten skulle kunna lägga till min lista är att vara med kreativ och pysslig detta år. Jag älskar ju att pyssla, sy, måla och fixa. Det är så roligt när man får en idé och sedan kan skapa något själv. Min senaste snilleblixt var att virka en korg. Hubbe fick nämligen jättefina trägrönskaker av sina Gudföräldrar i julkapp, men vi hade inte riktigt något bra ställe att ha dem i. Mattrasor köpte jag i en garnbutik som finns här nära var vi bor. Och att virka korgen tog typ en halv timme! Det var jättelätt fast jag inte virkat särskilt mycket tidigare. Jag tog hjälp av denna video. Tycker alltid videon är lättare att förstå än beskrivningar med text och bild. Och jag måste säga att jag är mer än nöjd med slutresultatet. Nu vill jag virka mera!  
Året börjar bra! Jag kan dricka kaffe igen utan att börja må illa och jag har redan börjat vara mer kreativ än jag orkat vara under hela förra hösten....
Resultatet! Korgen passar perfekt för Hubbes grönsaker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar