söndag 18 januari 2015

Tuttavvänjning dag två

Natten och kvällen igår gick bättre än förväntat. Succé skulle jag inte kalla det, men vi har alla fått sova tillräckligt många timmar i alla fall. Det tog betydligt längre för Hubbe att somna igår på kvällen, han var ledsen i flera omgångar, men inte alls lika hysterisk som vid dagssömnen, skönt nog. Han blev också lugn så fort jag gick in till honom och hela tiden talade han om "tuttis babyns hemma". Efter ca. 40 minuter blev det tyst. Totalt gick jag in kanske 6-7 gånger för att lugna och prata med honom, så inte så farligt som jag hade tänkt. Han vaknade tre gånger under natten och varje gång jag gick in så talade han om tutten som han gett till babyn och var nog ledsen. Men efter någon minut gick han med på att sätta huvudet på kudden, jag stoppade om honom och han somnade om. Också på morgonen var det första han sade att tutten är hos babyn. Så helt tydligt saknar han nog sina tuttisar... Men jätteduktig är han! Och nu till dagssömnen så somnade han utan skrik. Det tog lite längre att somna än vanligt, men utan att jag måste gå in en enda gång. Så det verkar ju lovande det här! Hoppas det kommer gå bra att somna på dagis imorgon också utan tutt. 
Som ni kan se på bilden håller jag på att dammsuga... Eller alltså Robert the robotdammsugare sköter det och jag sitter på soffan... Helt bra utnyttjande av dagssömnstiden tycker jag...

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Nä ingen bolibisin :) Jag tänkte att det blir för abstrakt, att det är bättre med en tydlig konkret grej, eftersom han ännu är så pass liten... Jag måste nog ha varit lite större när jag gav bort mina tuttar, eller?!

      Radera