tisdag 23 december 2014

Julkulan

Magen har verkligen vuxit till sej den gågna veckan! Nu ser jag nog gravid ut och inte bara som jag har ätit lite för mycket bulla. Även om jag i stort sett mått likadant som i min förra graviditet så är det mycket som är annorlunda denna gång. Förra gången kunde jag fokusera mycket mer på mig själv, vila mer och känna efter hur jag mådde på ett helt annat sätt än nu. När man har en snart tvååring att ta hand om så hinner man just och just med sig själv lite nu och då.... Men som tur mår jag ju bra. Illamåendet har verkligen avtagit nu och känns bara i små små skov nu som då. Nästan inte alls längre! Skönt. Rörelser i magen har jag känt redan länge. Sedan i vecka 13-14 ungefär. Så mycket tidigare än med Hubbe i magen. Och nu känner jag dem tydligt flera gånger varje dag. Inte som sparkar riktigt ännu, men betydligt mer än bara "fladder". Så mysigt. 

Några små krämpor måste man väl ändå ha när man är gravid så det har jag förstått se till att få... Min rumpa värker till emellanåt, en strålande hemsk smärta. På rådgivningen trodde de att de är ischias. Inte mysigt. Men som tur känner jag inte av det särskilt ofta. Metallsmak i munnen har jag också nästan hela tiden. Det började direkt och var ännu värre när illamåendet var värre, men har nog inte gått bort än. Oberoende hur mycket jag borstar tänderna, tuggar tabeletter eller persilja så har jag bara en konstig äcklig smak i munnen. Men men, inte så farliga krämpor (ännu *peppar peppar*) med andra ord!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar