torsdag 6 november 2014

Vardagsmiddag

Dagarna lunkar på i hujsig takt. Och jag gör mitt bästa för att hänga med. Det går väl så där. För att göra det bästa av situationen kan man faktiskt ta och njuta av en helt vanlig vardagskväll. Till exempel genom att kocka en helt enkel vanlig spagetti och maletköttsås middag. Så vardag i småbarnshushåll som det kan bli. Men ganska gott och trevligt för det! Jag brukar sätta med en massa morot i min maletköttsås, så blir det liksom lite nyttigare och man lurar hela familjen att äta lite mera grönsaker. Perfekt! Hubbe måste också vara med och laga mat. Annars blir han tokig. Så han får en egen (ovass) kniv och skärbräda och så hjälper han till. Mest smakar han på allt. Idag mumsade han på både vitlök och lök. Nami nami sa han, tassbollen!
Min lilla kökshjälpreda. Jag vet inte om jag visat förklädet jag sydde till honom förresten?! Det var urenkelt att sy. Kanske ni vill ha en "tutorial"?!
Skära skära löken. Inga tårar här, bara koncentrerad glädje.

Jag hackar moroten fint och fräser den med lök, vitlök och maletköttet. En skvätt matgrädde på samt lite kryddor och man har en god perfekt vardagssås.
Vardagsmiddag hemma hos oss.
Rakettispagetti, maletköttsås och lite skurna grönsaker. Inte krångligt, bara gott och uppskattas av alla! 

2 kommentarer:

  1. Nä men gud så gulligt! Kisen vill nog helst bara bygga hinderbana åt mamma, jag vill också ha en liten mysig hjälpreda :)

    SvaraRadera
  2. Ser ut att ha varit en super mysig vardagskväll :)

    SvaraRadera