fredag 14 november 2014

Tjuvstart på julen

Idag kunde jag inte hålla mig längre. Kanske var det för att jag satte på tomtedräkten på Hubbe för att ta julkortsfoton, eller så är det bara det gråa novembervädret som gjorde att jag kände att jag måste starta julandet  NU! Så i våra högtalare spelas min julmyys-lista och till lunch blev det risgrynsgröt (min lilla tomte gillade dock inte gröten, så jag får tydligen äta all själv! Maken är inte heller något fan...) På Ikea köpte vi också pepparkaksdeg så nu i eftermiddagblevmdet pepparkaksbak med Hubbe. En liten ljusslinga kom också upp i hallen. Sakta men säkert. Och det är faktisk bara fem fredagar kvar till jul, det upplyste Jessica om på instagram. Så det känns helt okej att ha tjuvstartat lite på julmysandet!
Bara fem fredagar kvar. Wihuu! 
Mmmm, nami lunch. Hubbe var dock inte av samma anledning... Hmpf 
Första pepparkaksbaket. En plåt orkade vi. Och han var så duktig! Och åt bara lite deg....

2 kommentarer:

  1. Härlig tjuvstart! Här har det också börjat klia lite i julfingrarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nästa veckoslut är det ju första advent så nu tycker jag nog man får börja med gott samvete till och med :)

      Radera