fredag 28 november 2014

Kanske världens sämsta dag någonsin

Fredag. En fredag som dessutom borde vara lite extra bra. Hade inbokat en brunchdejt på förmiddagen med en väninna och hennes lilla dotter. På kvällen var det tänkt att min syrra och jag först skulle gå ut och äta och sen vidare på Roxette koncert. Väldigt bra fredagskoncept alltså. Igår var jag ännu väldigt glad och pepp! Tills Hubbe spydde vid kvällsgröten. Så då måste jag avboka brunchdejten. Hoppades ännu att det kanske bara var en liten tillfällig spyttis, att han bara satte i halsen eller ätit något olämpligt eller liknande. Nååååh... I morse känner jag mig själv lite illamående men intalar mej att det bara är inbillning. Tills både Hubbe och jag spyr vid frukostbordet. Tjohoo! Vilken start på fredagen alltså. Men men, det är inte slut på eländet. Hubbe spyr nämligen ner halva min morgonrock så snabbt som attan slänger jag den i tvättmaskinen och går upp med oss för att duscha bort resten. Tills jag i duschen kommer på att min iphone ju var i morgonrockens ficka!!! Gah! Alltså just nu är det nog mest synd om mig på hela jorden. Snyft. Hur kan livet vara så orättvist?!
Här inne ligger nu min älskade iphone. När jag googlade tipsades det om att lägga den i ris eftersom det tydligen suger ut fukt?! Allt som kan funka måste testas. Men hoppet är nog inte så stort Snyyyyhyyft!

6 kommentarer:

  1. Åh nej vilken otursdag ni har :/ Hoppas ni kryar på er snabbt nu o att försäkringen fixar en ny telefon åt dig :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar som det inte behövs någon ny telefon!! Riset funkade tydligen eller nåt, men den är som vanligt igen. Otroligt nog! Igår var den ännu lite immig bakom skärmglaset men det är också upptorkat idag. Christmas miracle eller nåt!

      Radera
  2. Nej men fyfan. Hoppas det börjar vara bättre nu. Krafter dit!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det vände redan igår. Som tur. Magsjuka är nog den värsta av alla sjukorna!

      Radera
  3. Oj neeeeej....!!!! Vad hemskt!! Hoppas ni börjar må bättre, att de går snabbt över och att lilla iphonen blir torr igen!! <3<3

    // Hellu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inga spyor sen i fredags och iphonen funkar! Wihuu!!!

      Radera