söndag 24 augusti 2014

Världens konstigaste Mini-Zoo

På vägen upp från Vilnius till Tallinn gjorde vi bland annat ett pitstop alldeles innan det Lettiska gränsen. På vägen ner hade vi nämligen fått syn på ett mini-zoo och vi tänkte att det kunde vara kul för Hubbe. Och det var det verkligen. Men alltså, konstigare Zoo får man leta efter. Jag måste erkänna att jag nog undrade om det uppfyllde några som helst EU-krav på nånting. Men Hubbe var väldigt nöjd. Där fanns bland annat björnar, piggsvin, lejon, häst, hjortar, apor, getter, kaniner och strutsar. I flera av burarna fick man gå in och klappa djuren eller mata dem, de gick alltså också omkring där helt fritt. Hjortarna kom nästan på en när man gick in till dem. Kaninerna var nog Hubbes favoriter. De gav han massor med gräs till och pajade så många han kom åt. Jag höll mig själv på säkert avstånd och tog bara bilder... Nja, djur är väl inte mina bästa vänner oberoende vad de är för arter.
Den här kaninen var min favorit. Så söt. Hjortarna däremot var crazyga, de kom typ på en då man gick in hos dem..
Kängun hoppade iväg innan Hubbe hann paja den. 
Mata mata geten Så roligt att ge gräs till djuren tyckte Hubbe. Nam nam nam, sa han och gav lite till! Getterna bodde helt bredvid lejonen och lokatten. Om den satte in sin nos i deras bur skulle de lätt kunna mumsa lite på den... Konstigaste mini-zoot alltså!
Kaninerna var bäst!
Alla djur hade typ sånt här helt vanligt nätstaket. Undrar hur säkert det är?! De farligare djuren, björnarna och lejonen och så, hade nog lite stadigare och dubbla staket, men ändå. Strutsar är förresten ganska stora fåglar om ni inte redan visste det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar