onsdag 16 juli 2014

Jetlaggen

Vi är nog lite jetlaggade ännu hela familjen. Att komma hem, det vill säga österut är mycket svårare än att åka västerut. När vi kom till USA hade vi egentligen inte nämnvärd jetlag annat än första morgonen då Hubbe vaknade redan klockan fem. Några kvällar var vi kanske lite tröttare än vanligt, men inte så det störde. Nu har det inte riktigt gått så lätt. Första natten hemma somnade vi nog alla i ok tid, Hubbe vid tio och jag vid tolv. Halv ett vaknar Hubbe med skrik och i två timmar är han ursinnig över att han inte får stiga upp och gå och leka. Stackarn förstår inte alls att det ju är natt här i Finland och man skall sova. Till slut somnar han om och hela familjen sover till tolv. Igår gick natten lite bättre. Hubbe var nog vaken någon timme, men han var inte alls så arg utan pep bara till några gånger och somnade sedan om. Själv fick jag inte sömn förrän vid halv tre och Maken somnade inte förrän vid fem. Hubbe vaknade halv elva. Få se hur det går i natt. Han somnade redan lite efter nio, så det kanske bådar gott. Själv känner jag nog mig ännu helt pigg. Men senast om en timme måste jag nog tvinga mig själv att gå och sova. Vad jag har förstått så sägs det att man tar tillbaka en timme per natt. Med sju timmars skillnad så borde det då ta en vecka att komma helt tillbaka. Fast eftersom vi är på semester ännu i många veckor så kan vi nog hålla oss i lite jetlag tycker jag, om det innebär att sova till nio-tio på morgnarna hela familjen vill säga :)
Brun osminkad semesterselfie tagen sista dagen i Florida, då jag ännu var helt inne i USA-tid. Nu är jag nånstans mitt emellan?!
EDIT: Nja, natten gick lite bättre. Hubbe var visserligen vaken i typ en timme mellan 12-1 men han var mestadels nöjd. Själv fick jag sömn vid två och Maken vid halv fyra, så visst gör vi framsteg. Männen vaknade först vid halv elva men jag steg upp ren nio för att åka på ärenden, så jag tror nog jag kommer få sömn ikväll! Hubbes dagssömn har också justeras tillbaka så han sover nu från 13->, nästan "vanlig" tid med andra ord! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar