fredag 25 juli 2014

Hemma i stan

Så var vi hemma i radhuset igen en sväng. Maken åkte just iväg på Polttare. Imorgon blir det gäster och på söndag har jag äran att få bli Gudmor till min väninnas fantastiskt söta lilla Lilja. Jag är så stolt och glad! 

Vi har haft några fantastiska dagar i skärgården. Stället där vi är, låångt ute i den Åboländska skärgården är så vackert. Och det ligger så långt ute att inte ens internet eller mobiltelefonerna riktigt vill fungera. Väldigt hälsosamt och skönt faktiskt. Det enda lilla molnet på den annars så perfekta semesterhimlen är att vattnet är fullt av blågröna stinkande alger. Vissa dagar har vi inte ens kunnat gå och doppa oss på grund av ärtsoppan! Så synd, det skulle verkligen behövas då det är över 30 grader i skuggan. Lyckos Hubbe som ryms i en plastbalja...
På väg ut till holmen. Dryga två timmar tar båtresan. Och jo, Maken satte på sig flytvästen sen. Makens brorsa är Kapten.
Min familj, Mamma, Pappa plus syrrorna kom på besök med segelbåten Aurora. De fick dock knappt slappa då vi behövde bärhjälp för terassvirket och barnvaktspassning så jag kunde laga mat till hela schacket.
Så vackra kvällar! Jag har njutit till max. Det är något speciellt med sommarkvällar i den finska skärgården. Det finns inte något finare enligt mig!
Terassbygget framskrider långsamt i hettan och Hubbe inspekterar! Farfar och Farbror i bakgrunden. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar