söndag 15 juni 2014

Iskallt men avkopplande

Hej hopp! Nu är vi hemkomna från landet. Två nätter i skärgården för Hubbe och mej, emedan Maken har varit och spelat fotboll i Holland. Skönt och avkopplande, som det alltid är på landet, men också iskallt. I morse när vi vaknade i vår lilla stuga visade termometern bara 12 grader. Brr! Som tur hade vi tjocka pjamisar, filtar och varma täcken. Jag kommer nog inte sakna den finska osäkra sommarvädret det minsta under vår resa, det kan jag lova! Nu blir det två intensiva dagar av tvättande, packande och städande innan vi far. Under körresan på fredag ut till landet så fick jag också ett mycket glädjande sms om att resevagnen äntligen kommit nu! Så imorgon på morgonen kommer jag stå utanför vagnbutiken så fort den öppnar, typ. Nej, nu skall jag ta itu med de tre ouppackade kassarna som står innanför vår ytterdörr. Självuppackande kassar skulle nog vara ganska skönt...
Att undersöka skogen är spännande! Här har Hubbe hittat lite spännande gräs.
Stenar, baljor och lite vatten var de bästa leksakerna att syssla med  på terassen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar