torsdag 15 maj 2014

Lyxvanor

Hubbe har kommit in i en så skön sovrytm nu. Vi sover nämligen lääänge på morgonen. Och det är bara så skönt. Att vakna vid tidigast halv nio. Dra sig ännu och musha lite i sängen och senan äta frukost i lugn och ro. Lyxvanor för en mammaledig, helt enkelt. Hoppas denna fas håller i sig ändå tills hösten. På veckoslutet vaknade Hubbe båda morgnarna först vid halvtio. Galet! Jag som alltid tänkt att småbarnsföräldrar stiger upp tidigt också på veckoslut. Men inte hos oss, tydligen. När vi har något inbokat och skall iväg på förmiddagen blir jag nästan stressad om vi skall vara någonstans innan elva, haha! Vilka slöfockar vi är.
Lyxfrukost efter sovmorgon. Färska bär och kokos på ett litet berg av grekisk yoghurt. Mums!

4 kommentarer:

  1. Det låter bekant! Visst har vi också perioder då vi vaknar mellan 7 och 7.30 men förra sommaren till exempel, sov vi hela semestern till 9 eller 9.30, så skönt! Och det vanliga är väl att vi vaknar kring 8/8.30.

    SvaraRadera
    Svar
    1. 8/8.30 är pefekt enligt mej. Inte för tidigt, inte för sent...

      Radera
  2. I morsdagsgåva fick vi sova till 10.30 alltså sånt lyx!!! Tänk när man studerade och vakade så sent att man (okej kanske bara jag) sov till typ tre på eftermiddagen. Var det faktiskt jag som gjorde sånt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har nog aldrig sovit så länge tror jag! Men så är jag en morgonmänniska också. Fast om C brås på dej kanske ni får sova långa morgnar i fortsättningen också :)

      Radera