tisdag 27 maj 2014

Lång men rolig dag

Ni orkar väl inte läsa om mitt busyga tempo, men det struntar jag i. Idag har vi haft full fart från morgon till kväll. Dessutom var jag jag trött redan när jag vaknade! Och inte pga. Hubbe, nej han sover gott nätterna igenom, det är bara jag som läser bok halva natten... Dumt huvud ni vet....Nåh, vad har vi gjort hela dagen då. I förmiddags kom fyra mammor och fyra, med Hubbe jämnåriga barn, hit till oss på brunch /playdate. Kaos, roligt, gott och härligt! Precis som alltid när vi träffas. Det tog en stund att plocka upp leksakerna efteråt... Och nästa gång skall ja komma ihåg att det är totalt onödigt att dammsuga innan! De sista gästerna for lite före tre och efter att ha försökt få i Hubbe någon mat (Grr! Jädrans tänder) så hoppade vi på bussen till centrum. Vi sprang på Kiri i Forum, skötte lite ärenden och promenerade sedan till Mosse/Syrran på brudfrämmafiiliskväll. Jee! Min syster har nämligen förlovat sig och jag skall få vara en av brudfrämmorna. Så nu blir det bröllopsplanering och -fix igen. Så roligt. Bröllop är ju nånting av det bästa jag vet. Och månne inte en del av bröllopsplaneringen kommer att komma med här på bloggen också. Snälla Maken kom efter oss med bilen och vi måste ännu kurva vi Citymarket på vägen hem. Så vi kom hem först vid halv nie. Lite sent för Hubbe, men förhoppningsvis tar han igen det med att sova lite längre i morgon istället....Så kanske fullspäckad dag. Men kanske lika så bra. Annars skulle jag nog ha somnat i något skede. Nu blir det sängen, men jag måste nog läsa lite innan jag släcker....
Städat, dukat, fixat och klart. 
Hubbe plockar upp det sista... Nejlikor är mina bästa blommor just nu. Det håller flera veckor! Dessa har jag haft redan i 9 dagar. 
Jag bjöd på bloggbröd, frukter, bär, turkiskt yoghurt, croissanter, ostar och annat mumsigt. Brunch är sååå bästa måltiden!

1 kommentar: