tisdag 25 mars 2014

Resegarderoben

Kontroll- och listfreak som jag är så har jag givetvis redan börjat skriva listor och fundera vad det är som skall packas med inför veckoslutets lilla resa. Jag tycker det är svårt att packa inför stadssemester. Kläderna skall liksom funka för så mycket. Det måste vara bekvämt, eftersom man går och rör sig så mycket. Men samtidigt vill man ju se renpresentabel ut när man är bland folk och kanske går och äta på något bättre ställe. Är man, som vi, bara borta ett par nätter orkar man inte heller släpa med sig så värst mycket olika alternativ. Inte den lättaste kombinationen att få ihop. Speciellt skorna har jag lite problem med, jag har inga som är tillräckligt snygga med samtidigt bekväma.... 

Det här är vad jag allra helst skulle resa och gå omkring i Oslo med:

Resegarderob

Tunn dunjacka, cashmeretröja, drömskorna från Chanel, stjärnsjal, solbrillor och stiligare jeans. Perfekt för stadssemester. Till kvällen kan man sen bara byta tröjan till en snyggare skjorta.

En del liknande varianter av plaggen ovan finns faktiskt i egna garderoben så jag tror jag skall försöka efterlikna detta lite när jag funderar vidare på vad som skall packas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar