tisdag 25 mars 2014

Inspiration för uteplatsen

Snart börjar utesäsongen på allvar. Vår först sommar med egen gård. Så härligt. Det är inte bara härligt att kunna grilla, sola och njuta ute, en del av det roliga är ju också att få inreda och fixa ute i trädgården och på terassen. Nu har vi inte så väldigt stora ambitioner på att köpa en massa nytt, eftersom vi fick ett utemöblemang på köpet när vi köpte rashuset som duger mer än väl. Men lite piff har vi nog tänkt skaffa. Lite filtar, blommor och kuddar köpte vi redan på veckoslutet. Men parasoll och solstol vill jag absolut ännu ha! Här är lite fina bilder som inspirerar mig. 
Allra helst skulle jag ha ett vitt utemöblemang. Lite så här! De silvriga stora lyktorna till vänster är också ljuvliga. Stjärnfilten virar jag också gärna in mig i.
Sittkuddar från TineK och vita utemöbler, ja tack!
Olivträd, hortensior i korgar och fina orientaliska lyktor är detaljer jag gillar. Filtar och kuddar behövs också för att det skall bli skönt och mysigt. En loungegrupp skulle också vara härligt men på vår lilla terassplätt ryms det inte riktigt. Då har jag hellre matbord så man kan äta ute. 
Vitt parasoll står på inköpslistan. Lavendel i betongkruka har jag också gärna! Ljusslingan är också fin.
En solstol för riktigt varma dagar drömmer jag också om. En klassisk och enkel modell är det jag tänker mig... 

(Alla bilder via pinterest!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar