onsdag 19 mars 2014

Bra kvinna reder sig själv

Vi har nu bott här i radhuset i över fyra månader. Och först idag har jag äntligen åtgärdat lamp-problemet. Vi har ändå klarat vintern rätt bra utan ljus i taket i vardagsrummet! Med levande ljus kommer man faktiskt rätt långt. Orsaken till att vi inte haft några lampor är att jag inte vetat hurdan jag riktigt vill ha. Eller de jag har velat ha har inte passar sig i vårt budget... Så jag blev överlycklig då Ikea lanserade sin Tine K-wannabe lampskärm Hemsta. Mindre lycklig blev jag då jag besökte Ikea för att köpa lampskärmarna och de redan var slut. Eftersom jag inte kunde vänta till slutet av april, då de skulle få in fler till Esbo-Ikea så beställde jag hem två stycken på nätet. Vi har haft dem hemma redan i några veckor men jag har bara väntat på att Maken skall få tid att hänga upp dem. Men så idag orkade jag bara inte vänta längre. Jag köpte en lampsladd på Cittaren, kopplade sockerbiten själv (det var ju urenkelt!) och hängde upp lampan ovanför bordet. Tanken är att det skall hänga två men det var lite överkurs för mig. Så det får Maken fixa senare.. En är i alla fall bättre än ingen! För att få lampan att hänga just på den plats jag ville ha den så tejpade jag sladden med vit washitejp, haha! Hoppas det håller. Borra i taket är nämligen också överkurs för mig. Det blev i alla fall riktigt bra tycker jag. Jag blev så stolt och ivrig att jag måste visa er direkt. Jag hann inte ens plocka undan på borden innan jag tog fotona. Så nu får ni se hur det brukar se ut hos oss till vardags... Inte superstädigt precis...
Titta bara på lampan tack. Inte på de råddiga köks-och matbordet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar