söndag 2 februari 2014

Halv8hosmig

I fredags var det dags för den tredje och sista middagen i vår lilla halv åtta hos mig-grej vi haft med två kompispar. Del två var då vi var på sjuttonrätters (typ) brunch för några veckoslut sedan men då glömde jag totalt bort att fota maten. Nivån på matlagningen har bara stigit sedan vi debuterade och kvällens meny blev också den vinnande. Fast lite fusk kan jag nästan tycka (ja, jag är lite dålig förlorare ;-)) eftersom en av dagens värdar till vardags jobbar som Michelin-kock och den andra matbloggare.... Detta är vad vi blev serverade:
Jordärtskocksostakaka med bacon-dadel-crumble ovanpå.
Svart-grisfilé med jordärtskocka i puré och flarn. Detta var min favoriträtt. Sjuhuuukt gott!!
Mellanrättsgranité för att rensa munnen gjort på kiwisaft.
Créme brulé. Till brulen serverades ännu ett mascarpone-jordgubbsfluff.

Kaffe med chokladbiskvi. Biskvin var verkligen god, massor med choko och krispigt mandelbotten. Mmmmm.

2 kommentarer: