tisdag 28 januari 2014

Flunssa-fashion

Jag är fortfarande rätt så täppt och snorig. Men Hubbe mår bättre och det är förstås huvudsaken! För att inte känna sig ännu sjukare än vad jag är så har jag ändå klätt mig som om jag vore frisk. Det hjälper tycker jag. Jeans, skön ylletröja och fin rosa halsduk. Rätt så fin flunssa-outfit tycker jag.... Och jag känner mig faktiskt lite piggare.
I Hubbes rum finns den perfekta "dagens outfit" spegeln på hans skåp med spegeldörrar (fanns där när vi flyttade in). Rosa matchat med olika nyanser av grått tycker jag är så fint ihop!

4 kommentarer:

  1. Om du är täppt ska du köpa ett horn/tratt som du kan skölja näsan med. Den är på riktikgt toppen.

    I Min Morgon förra veckan tipsade en huskursexpert om rå lök (skuren några gånger), hopbunden i ett knyte med blöjtyg (eller i en liknade stumpa). Lägg den i Hubbes säng. Lökdoften (de eteriska oljorna) öppnar hans näsa.

    h, pappa (doktor, men inte i medicin ...)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipsen Pappa-dotorn :) Vi har ett sånt där näshorn, men jag har så obehag för att sätta stuff i näsan. Nässpray klarar jag inte heller av! Nästan hellre är jag lite täppt faktiskt...

      Lök i sängen kanske vi testar nästa gång Hubbe blir snuvig! Fast sen måst man komma ihåg att ta bort den så de inte blir bioroskis av det hela..hehe

      Radera
  2. Ser mysigt ut! :D Och ja, nu ser jag ju hur snyggt det är med skåpdörrar på billy-hyllorna! Bra att veta om vi också plötsligt insåg att vi behöver gömma undan liten grejs.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är så glad vi skaffade dörrarna! De är super babyproofmojäng och gömmer massor samt är snygga!!

      Radera