tisdag 5 november 2013

Höstlistan

Beskriv din höst i tre ord.
Flyttande, mysig hemmamma-dagar, vänner.
Vad är det bästa/sämsta med hösten?
Sämsta är att det snart blir vinter, jag hatar vintern. Det bästa är soliga, krispiga höstdagar med frisk luft, vackra höstfärger och solsken.
Hur höstmyser du?
Te, tända ljus och filt i soffan. Nu när vi har flyttat myser jag dessutom med bastu! Så skönt.
Dina 3 bästa hösttips - alla kategorier?
1. Gå ut i svampskogen. Nu börjar det kanske vara lite för sent, men det är annars det skönaste man kan göra på hösten. 2. Gör en riktigt god gryta, kanske en boeuf bourgignon. 3. Kratta löv.
Hur ser din höstoutfit ut?
Vanligtvis går jag klädd i jeans och amningstopp. På hösten gillar jag annars att klä mig i stövlar, antingen gummi eller läder, ylletröjor och sjalar.
Har skol/jobbstarten fört med sig några insikter?
Nå jag har varit mammaledig sedan januari....
Vad har du på TO-DO listan just nu?
Packa upp det sista, köp gardinupphängningsgrejer och lampor, börja fundera på julklappar och julbak.
Några tips på hur man botar höstdeppigheten?
Motionera med vänner! Mysiga middagar och lite lyx kanske.
Bästa musiken för regniga dagar?
Jazz eller annan soft musik. Själv lyssnar jag oftast på Radio Extrem om dagarna, eller så svenska kanalen Lugna Favoriter.
Vilka serier rekommenderar du att följa? Eller kanske någon sevärd film?
Bron är bästa serien. Men jag ligger lite efter för tillfället. Den kommer så sent att jag inte orkar vara vaken då den kommer på tv och nu har jag inte haft tid att kolla från Arenan på ett par veckor.
Vilka bloggar frossar du i för tillfället?
Typ alla! Som vanligt med andra ord...
Vad är den höstigaste maträtten?
Gryta
Var hänger du helst under helgen?
Hemma med familjen, på söndagsbrunch på stan och kanske på en promenad eller springtur i mina nya hoods.
Har du någon inplanerad resa för den närmaste framtiden?
Tyvärr inte! Jag skulle sååå gärna resa till värmen i vinter. Men det ä inte riktigt möjligt på vårdbidrag precis!
Hur förbereder du dig för vintern?
Det går inte. Den kommer lika plötsligt och obarmhärtigt varje år. Sen gäller det bara att uthärda. Som tur blir det jul åtminstone. Julen gillar jag.
Gummistövlar och höstlöv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar