torsdag 17 oktober 2013

Kök och matplats

Det är mycket flytt- och inredningstankar som snurrar i mitt huvud just nu. För mig underlättar det att göra små "moodboards" med hjälp av Pinterest och Polyvore där jag spara inspirerande interiörer och produkter. På så sätt skapar jag lättare en föreställning av hur det kan eller kommer att bli. Det här är mina tankar för matplatsen, som kommer vara i vardagsrummet, och köket, som borde rymma en liten matplats. 

Matplatsen
Artekbord och så våra vita Königstolar. Bordet är inte så ljust som på bilden eftersom det redan har ett par år på nacken. Jag gillar fjärilstavlorna, även om vi nog inte kommer skaffa några nya tavlor just nu. Ett olivträd har länge varit en dröm. Nästa vår skall jag nog testa mig på ett!

köket
Pappelinamattan skulle passa perfekt i köket. Liksom den randiga hissgardinen! Jag tror vårt Bjursta-bord vi har nu är för stort stort, så vi borde kanske byta till detta i mindre modell!? En veckokalender på väggen skulle också vara praktiskt och snyggt tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar