torsdag 12 september 2013

Variation

Det bästa med vardagen hemma med en bebis är enligt mig möjligheten att själv välja hur jag vill styra upp min vecka. Det bästa för Hubbe och mig är helt klart variation. En mix av program och skönt hemmahäng. Igår var vi på språng från kl.12-20 med bara en liten matpaus hemma vid 17.30. Idag känner både Hubbe och jag för att igår blev det lite för mycket action och idag vill vi bara ta igen oss hemma. Hubbe har snart sovit i två och en halv timme i sträck och jag slöar på soffan med kaffe och min senaste stickning. För att vi inte skall bli alltför slöa så har vi som tur inbokat program till kvällen....
Ett par små babysockor till Hubbe skall detta bli har jag tänkt!
Stor balja kaffe dricker jag varje förmiddag. Gott och behövligt!
Nejlikan fick jag i lördags på min födisbrunch. Lite naggad i kanterna men ännu fin!

2 kommentarer:

  1. För mig är det också jätteviktigt att få variation, annars blir jag smått galen. Jag tror också det är viktigt för bebin att den vänjer sig vid att rutinerna ibland kan ändra lite.

    SvaraRadera
    Svar
    1. För Hubbe går det bra att antingen göra något på förmiddagen eller eftermiddagen, ha vi program båda så blir han för trött. Men som tur brukar han kunna ta igen det följande dag sen :) Men variation är viktigt absolut!

      Radera