fredag 27 september 2013

Muffins, metron, kantareller och Gatsby

Det har varit en riktigt händelserik eftermiddag och kväll för vår del. Efter Hubbes eftermiddagssömn tog vi metron hem till Muffins för en playdate. Fyra mammor, en pappa och fyra småkillar resulterade i ganska mycket fart och rätt hög ljudnivå. Hubbe var helt salig över att få leka med nya spännande leksaker och roade sig länge med Kevins duplon, blinkande plingplång leksak och musikbok. Även om han redan hade sovit två bra dagssömner idag så var Hubbegubben helt slut efter all lek så han somnade som en stock i metron på väg hem.
Hubbe sover i metron.
Väl hemma igen ställde jag mig för att laga fredagsmiddag. Jag har varit lite lat och oinspirerad att kocka på sistone så det var riktigt kul att satsa lite igen för omväxlings skull. Kantarellsås, biff och franskisar stod på menyn. Perfekt mysmat en fredagkväll. Ett glas vin slank också ner.
Gula och goda! Jag älskar kantareller. Godaste såsen får man med lite lök, äkta grädde och lite persillade. Mums!
Efter middagen fick Maken ta över babyansvaret medan jag tände alla ljus i vardagsrummet och slängde mig på soffan. 47 timmar tidigare hade vi hyrt the "Great Gatsby" via Apple Tv:n och en hyrning är i kraft i 48 timmar. Som vanligt hade jag nämligen somnat i filmen då vi började se den två kvällar tidigare. Jag hann precis se slut filmen innan hyrtiden tog slut. Filmen får HHHH av mig, jag gillade den mycket. Jättevacker film med bra skådisar. Efter den här filmen kan jag också förstå varför jag var så kär i Lenoardo DiCaprio när jag var 14år... 
Fredagsmyys med fredagslyys
Marika var också hos Muffins i eftermiddag och eftersom hon är världens bästa vän, med världens bästa utrustning då det kommer till babyprylar, så fick jag förstås låna BÅDE en åkpåse OCH boken "Somna utan gråt". Perfekt med vänner man kan låna stuff av! Nu kommer Hubbe vara varm och sova gott om nätterna tack vare Marika.
Lånat. TACK Marika!!

4 kommentarer:

  1. Super att ses idag :) det är så roligt att kunna låna ut stuff som skulle bara stå i skåpet oanvänt :) så bra att det kommer i användning :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi lånar så gärna :) Och kanske vi har något som ni kan låna tillbaka sen i något skede?! :)

      Radera
  2. Det var roligt att träffas, hoppas blogginjudan kom fram! :) Och jo, Lenoanrdo DiCaprio är sjukt bra, tack för filmtipset!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var jättekiva att träffas! Men jag har nog inte fått någon blogginbjudan till mailen... Konstigt?! Kan du månne testa skicka till min gmail?! hfinne(at)gmail.com

      Radera