måndag 20 maj 2013

Måndagslista


Hittade en lista hos Jessica som jag lånar. 
Just nu tänker jag passa på att gå i duschen eftersom bebisen just somnade.
När jag vaknar på morgonen ligger det oftast en skrattande sprattlande liten Hubbe bredvid mej i sängen. Mysigt!
Min mobiltelefon är mig mycket kär, fast hemknappen fungerar väldigt dåligt och det är ganska så frustrerande.
Imorgon hoppas jag på sol igen, så att vi kan ta en lång hurttig  powerwalk på förmiddagen och samtidigt få lite färg på näsan.
Ikväll skall vi se ett nytt avsnitt av Game of Thrones! Jess!!
När jag bakar är jag lycklig. Det är lite som terapi. Dessutom är ju hembakt bara så gott.
Sist jag grät var troligen ett par dagar sedan då jag tittade på Hubbe och blev rädd för att något skulle hända och han skulle tas ifrån mig.
Kärlek är en skrattande bebis, en man som hämtar fina gåvor från jobbresan och vänner som bryr sig.
I sommar skall vi spendera hela Makens semester ute i skärgården. Det skall bli så härligt!
Jag pratar mycket och snabbt.
Jag lyssnar på radio extrem, Jason Mraz nya skiva på Spotify och Hannah och Amandas fredagspoddar.
Jag är sämst på att städa och att ha självdisciplin då det kommer till studier.
Jag är bäst på att fixa och pyssla samt vara effektiv när jag vill.
Den bästa känslan är när man varit i bastun på landet, sitter på en solvarm klippa med ett glas skumppa i handen. Ah!
Jag är rädd att något skall hände min älskade lilla familj.
När jag lagar mat brukar jag lyssna på glad musik, googla recept på ipaden och sedan improvisera lite.
Jag brukar få komplimanger för mina ögon. 
Jag glömmer ganska mycket nu fört tiden faktiskt, skyller på amnigshjärna. Senast igår hittade jag t.ex. våta kläder i tumlarn som jag tydligen glömt sätta på då jag satt in dem.
Jag vill ha en varm skön sommar. Lite nya grejer till mig, hemmet och Hubbet. Samt några miljoner på banken.
Selffare på lite trött men lycklig mig en vanlig måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar