fredag 4 januari 2013

Magen

Magen min växer i rasande fart och jag börjar faktiskt känna mig rätt stor, gravid och klumpig. Det stramar och drar en hel del och att resa sig upp från vår låga säng känns. Att hitta en bekväm sovställning börjar också vara lite krångligare. Det händer inte längre så ofta att jag glömmer bort att jag är gravid eftersom magen nu känns hela tiden. Den börjar vara i vägen så där smått. I synnerhet när man skall klä på sig strumpor och skor eller när man skall lyfta och sortera tvätt från badrumsgolvet. Men ännu går det nog bra och min vanliga vinterjacka går fortsättningsvis fast. De flesta av mina vanliga t-skjortor och koftor passar också ännu bra. Det är bara nederdelar som måste vara gravidmageanpassade!
Ännu syns tårna, men kanske inte så länge till...
Magen kan redan användas som stöd för kaffekoppen. Praktiskt! Snart hålls den nog och stå själv :)
Den senaste veckorna har magen verkligen vuxit med raketfart. Få se hur stor den kommer att bli tills slutet av februari/början av mars....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar