tisdag 30 oktober 2012

Inte helt som i Stömsö....

Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig... Min fina bebikofta som jag började sticka i våras blev ÄNTLIGEN klar. Det är bara det att den inte riktigt blev så fin... Tur att den inte blev klar tills dess Grannarnas bebi föddes för jag skulle aldrig kunna ge denna i gåva till dem. Armarna är helt olika längd och bredd. Den har ojämnheter lite här och där. Knapparna är på totalt olika avstånd från varandra och mittendelarna bara skruttar och drar ihop sig i mitten. Så det blir nog inte någon stickskola om hur man stickar en bebikofta! Nej, nästa stickprojekt måste vara lite lättare.

8 kommentarer:

  1. Hihi! Förlåt, men det var lite roligt (och jag är ÄNDÅ imponerad, sku aldrig våga mig på att sticka nånting mer än strumpor o halsdukar!) Funderar bara om den sku gå att forma till lite om man sku tvätta den?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag lovar att den är ännu mer skrattretande live! Och jag har redan blötlagt alla delarna och dragit i dem och format och haft mej... Men inte sedan allt var ihopmonterat. Kanske det ännu skulle hjälpa. Jag följde inte ens mönstret utan tänkte att jag kan freestyla lite och göra som det känns. Borde kanske inte ha gjort det!

      Radera
  2. Fukta den och låt den sedan torka utsträckt i rätt form - jag brukar nåla fast den fuktiga stickningen spänt på strykbrädan och låta den torka så. Ibland räddar det de värsta katastroferna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! Detta skall jag testa. Även om jag nog inte tror att katastrofen kommer avvärjas helt...

      Radera
  3. Stickade de här tossorna åt min kompis lilla bebis och de lyckades bra. Fick just dessutom höra att de varit mycket i användning vilket gläder mig stort!
    http://www.novita.fi/cms.php?cms_cname=neulemallisivu&nlm_id=90779

    Använde dock själv annat garn än i beskrivningen, nämligen Drops Karisma, då de är mjukt och lent, samt går att tvätta i tvättmaskinen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. SÖTA! Kanske jag skall testa på dessa till näst :) Tack för tipset.

      Radera
  4. Vah den är ju sjukt sympatisk! Om jag skulle vara din bebé skulle jag va sjukt nöjd att bära en sån söt sak som min mamma har stickat med egna små händer, haha. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! tack. Hoppas "Hubbe" tänker lika som du :)

      Radera