onsdag 2 maj 2012

Vappen och Första Maj

Valborg är nog en härlig helg. Alla är så glada och den långa mörka vintern övergår äntligen till vår på allvar. Och vad kan liksom gå fel på en fest då ingredienserna består av serpentiner, skumppa och ballonger?! 

Årets vappafton firades hemma hos oss med ett gäng härliga vänner på besök. Lägenheten är fortfarande lite rörig men det var det värt. Första Maj spenderades sedan på picnic i Brunssan. Fästmannen och några av hans kollegor hade skumppakorksskjutar tävling. Fästmannen vann, så nu får han gratis resa till valfri stad i Europa. Tyvärr ingår inte en biljett för mig. 

Jag känner lite att jag skulle behöva några veckors detox för att återställa mig efter Europaresa och vappen, tyvärr går det inte riktigt då vi har vårpartaj med jobbet på fredag och våra vänners bröllop på lördag... Oh well. Vila får man väl i graven..
Litet Vappencollage: 1 .Vi gjorde egen Wappenchampagne i Champagne. 2. Syster, jag och grannen i färggranna outfits. 3. Min HelloKittyballong, som sedermera stals i Brunssan :( 4. Anna hade vackra röda läppar. 5.Champagnesabeln var i flitig användning hela kvällen. 6. Skumppakorkskjutartävlig i parken. 7. Jag ser något slitet ut men är glad ändå. 8.Fästmanenns "Raybans" är inhandlade på Goa 9. och till sist bongade vi ännu Matte och Emma som råkade gå förbi vårt Picningnäste.

Mycket trevlig vappen i år. Värdet kunde ju inte heller varit mera strålande.

2 kommentarer:

  1. Vad kul att få göra egen champange.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det en superbra idé. Fast det var nog bara etiketten vi fick designa...

      Radera