onsdag 29 februari 2012

Om att uppskatta små saker i vardagen

Jag tror på att man blir lycklig genom att lära sig att uppskatta små enkla saker i vardagen. Att se sånt som man lätt annars skulle ta för givet och vara glad och tacksam för det istället. Varje dag finns det så mycket små saker som gör mig glad. Sånt som man kanske inte ens reflekterar över vanligtvis. Men genom att se dessa småsaker så lär man sig själv bli mer tacksam. Lyckligare. Eller det tror i alla fall jag. Här en lista på de småsaker som just nu gör mig extra lycklig.
Vad för små saker i vardagen är du glad och tacksam för?!

7 kommentarer:

  1. Haha, min man trodde länge att jag också blev vardagsglad av rygg-kli. Det blir jag INTE, jag blir bara kli-ig och nervös. :)
    Sånt jag däremot blir lycklig av är en god middag, ett avsnitt hömppä från datorn när barnen sover och en lång dusch ifred med mycket scrubs och inpackningar och grejer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur kan man inte gilla att bli kliad på ryggen?! Middag, serier och hemma-spa ligger nog alla tre högt upp på min lista också :)

      Radera
  2. Min top 3 just nu är:

    - Att det är rätt ljust redan när jag åker till jobbet kring halv 8 på morgonen.
    - Vår lägenhet.
    - Att jag har ett jobb jag trivs med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är också sååå glad att det är ljusare nu. Det är faktiskt redan ljust när jag stiger upp lite efter sju. Och ljust när jag går hem från jobbet också. Det finns hopp om våren :)

      Radera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  4. Kokta ägg och smoothies till frukost som min poijkväön brukar hämta till sängen (det är helt sjukt). Att välja kläder för dagen. De ljusare dagarna. Morgonkaffe. Att komma till jobbet när det ännu är ganska tomt och en stund hinna samla sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Wow vilken pojkvän du har. Jag gillar förresten också de där första stunderna på jobbet innan rumban börjar. Sätta på datorn, skriva dagens lista, hämta kaffe....

      Radera